Hår

Igår så var jag med min kusin som har aslångt hår! Snart ända ner till midjan! Så hon berättade vad hon gör med sitt hår osv. 
 
1: Använd inga värmesaker i ditt hår! Bara när du verkligen behöver, till exempel julafton, midsommar och sånt.
 
2: Duscha varannan dag med schampo och balsam i hela håret. om man har väldigt oljigt hår så duscha INTE håret varannan dag. Då kommer dom naturliga oljorna tas bort! Duscha varannan dag och då kommer håret bli van tilldet så då blir håret inte lika oljigt längre.
 
 
3: Klipp topparna när dom är slitna. Om man inte gör det så kommer det sprida sig uppåt och tillslut så går det av så du har kort hår. 
 
4: Använd inpackning minst en gång i veckan. Det gör håret starkt och mjukt, och när håret är starkt så växer det!
 
Mitt hår är inte så långt;
Så jag ska börja växa ut mitt hår. Jag ska klippa bort det slitna och sen så ska jag köpa en inpackning. Jag kommer inte använda värme saker i håret ända tills jul! 
 
Kram, Ellen❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback